Geschiedenis Porsche auto

Ferdinand Porsche is de man achter de geschiedenis van de Porsche-auto. Hij richtte het bedrijf op en was in de jaren dertig betrokken bij het ontwerp. In 1928 creëerde hij de Type 356-auto. De eerste auto van het bedrijf was een niet-transmissievoertuig. Dit model ontving wereldwijd Acclaim en werd later de 911 genoemd. De 911 is een sportwagen en werd in kleine reeks gemaakt om aan de behoeften van race-chauffeurs te voldoen.

De eerste Porsche-auto was de 911. Dit model bevatte dubbele remcircuits en 5.5J-15 wielen. Pirelli Cinturato 165HR15 CA67-banden waren de eerste in de geschiedenis van de auto. Na de oorlog ontwierp Porsche zware tanks voor het Duitse leger. Het bedrijf won beide contracten voor de Maus Super-Heavy Tank, maar verloor het contract voor de Mercedes-Benz 300SL. Een tweede Porsche-model was de SSC.

Na het eerste SSC-prototype introduceerde het bedrijf een reeks voertuigen voor frontmotor. De 911 was het eerste viercilindermodel en introduceerde de sportieve 944. Het volgende model in het bereik, de 928, was een veiligheidscabriolet en werd aangedreven door een V-8. Het merk Porsche bleef groeien en in het volgende decennium produceerde het het 10.000ste voertuig op de weg. De 911 s was de eerste sportwagen met midmotor.

Het volgende decennium zag de introductie van de 911, die controversieel was toen het voor het eerst werd geïntroduceerd. De Porsche 996 was de eerste auto om richtingaanwijzers in de koplampen op te nemen, en het interieur was in tegenstelling tot alles dat eerder werd gezien. De agressieve campagne ging een decennium voort en de 911 GT3 onderhoude de traditie van de Carrera Rs. De 911 GT2 was een ander hoogwaardig model, maar het was uitgerust met keramische remmen.

De derde generatie van de 911 raakte de Amerikaanse markt als een model van 1999. Het is de eerste 911 om een watergekoelde motor te gebruiken. De motor die door dit model wordt gebruikt, was krachtiger, verbeterd in comfort en gesneden emissies. Het ontwerp van de nieuwe versie van de 911 is een evolutie van de vorige modellen. Het is nauw verwant aan de Mid-Engine Boxster. Het wordt gekenmerkt door de introductie van de beruchte boxer-koplampen met geïntegreerde richtingaanwijzers.

Het eerste model van de Porsche 911 was een tweedeurs sportwagen met een achter-engine. Het werd meer dan 50 jaar geproduceerd. In 2017 bereikte de productie van deze auto het miljoenste mijlpaal. De nieuwste modellen zijn efficiënter en brandstofzuinig dan de originele versie. Een moderne versie van de 911 kan op loopzine of elektrisch lopen. Het heeft een motor die krachtiger is dan een gewone sedan. De achterste-motorversie is ook een compacter 911 dan de originele.

De eerste Porsche-auto was de 356. Dit model werd geproduceerd door de veerboot en Louise Porsche in een zagerij in Oostenrijk. Het was hun eerste voertuig. Het is vernoemd naar hun zoon, Ferdinand. Het bedrijf werd later omgedoopt tot Porsche. De geschiedenis begon met de oprichting van de eerste 993. De auto werd echter niet verkocht tot 1931. Het werd later geproduceerd tot 1937. Het was een enorm succes.

Een auto van 911 had een indrukwekkend krachtige motor en een geweldig ontwerp. Het is nog steeds een van de duurste auto’s om te produceren, maar het heeft een unieke geschiedenis. In 1928 is de eerste productie van de Boxster van het bedrijf een zeer succesvol model. De nieuwe Porsche, de Boxster, is het populairste model van het bedrijf. Het is ook de eerste auto die deze autofabrikant heeft gemaakt. Het werd gelanceerd in Stuttgart. Het was een succes in de Verenigde Staten.

De eerste Porsche werd gebouwd in 1939. Het was de eerste auto om te voldoen aan de strikte Amerikaanse uitlaatemissieregels. De modellenmotor had een output van 60 pk. De grootte ervan was ook een voordeel in vergelijking met de concurrentie. De 356 was de eerste Porsche die in de Verenigde Staten werd geproduceerd. Er zijn veel Porsche-modellen in de wereld vandaag, dus u kunt er zeker van zijn dat de auto die u rijdt, een is die geschikt is voor u.